کد خبر 268390
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

بخشایش در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

تشریح دلایل سرعت بخشیدن به آتش بس در غزه/ انتقام پهپادی حزب‌الله برای اسرائیل گران تمام شد

تشریح دلایل سرعت بخشیدن به آتش بس در غزه/ انتقام پهپادی حزب‌الله برای اسرائیل گران تمام شد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی در شش جنگ از سال ۱۹۴۹ تا سال ۱۹۹۰ به هر طریقی پیروز صحنه‌های جنگ بوده و اکنون برای آنها سخت و بسیار گران است که سازمانی مانند حزب‌الله به جنای‌های‌شان عکس‌العمل نشان دهد.

احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در مورد پیام راهبردی عملیات پهپادی حزب‌الله علیه اسرائیل اظهار کرد: اسرائیل همیشه خود را به‌عنوان یک ارتش مقتدر جلوه داده و تاکید کرده که اولین ارتش مقتدر در خاورمیانه و سومین ارتش دنیا خود را معرفی کرده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در شش جنگ از سال ۱۹۴۹ تا سال ۱۹۹۰ به هر طریقی با نفوذ، جاسوسی و زور پیروز صحنه‌های جنگ بوده است و اکنون برای آنها سخت است که سازمانی مثل حزب الله به جنایت های او عکس‌العمل نشان دهد و سخت‌تر از آن عکس العمل حماس است که برای این رژیم اشغالگر خیلی گران تمام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ادامه داد: طرح نتانیاهو این بود که علاوه بر سرکوب غزه، رهبران مقاومت را مثلاً ایران،حزب الله، یمن و حشد شعبی را ترور کنیم. بنابراین فواد شکر و هنیه و دو نفر از رهبران یمن و عراق را ترور کردند. بنابراین درسی باید به آن ها داده می شد تا بازدارندگی جبهه مقاومت را نشان دهد.

وی اضافه کرد: نکته دوم اینکه جبهه مقاومت منتظر پایان جنگ غزه بود و اگر جنگ غزه به هر صورتی تمام می‌شد و رژیم صهیونیستی به هدف خود نرسیده بود به این معنی است که جبهه مقاومت پیروز شده است. این نکته را آمریکا، مصر و قطر متوجه شدند، لذا به مذاکرات برای ایجاد آتش بس در غزه سرعت بخشیدند.

بخشایش در ادامه یادآور شد: جبهه مقاومت فرصت برای آتش بس داد ولی متوجه شد که نتانیاهو درحال خریدن زمان است و علاقه‌ای به پائین جنگ و به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد. لذا حزب‌الله در مرحله اول ۳۰۰  توپ کاتیوشا روانه کرد. تا سپر آهنین اسرائیل را مشغول کند و در مرحله بعدی با کروز حمله کرد و بیشتر هم سعی کرد به مناطق نظامی اصابت کند. یعنی اهداف غیرنظامی مورد هدف قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: حسن نصرالله در سخنرانی خود گفت که اگر ما با این عملیات به نتیجه برسیم و اهداف مورد نظر هدف قرار گرفته باشد، اعلام می‌شود که ما انتقام گرفته‌ایم.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت: اگر مذاکرات آتش بس غزه به نتیجه برسد و صلح برقرار شود. شاید ایران از انتقام صرف نظر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha